אבטחת אתרים ומתקנים

 

קיימים מתקנים ייחודיים המצריכים שמירה קפדנית ואבטחה היקפית כמו נמלי תעופה, נמלים ימיים ומפעלים. תחום זה מתבצע על ידי אנשי אבטחה ברמה הגבוהה ביותר כולל יוצאי יחידות קרביות.

אבטחה של מתקנים רגישים

מפעלים מיוחדים ובעלי רגישות מיוחדת לאור אופי הפעילות שלהם, זקוקים לסוג אבטחה שהוא שונה מכל מקום אחר. מערך האבטחה כולל סיורים פנימיים תכופים בתוך המבנה, ופטרולים קבועים סביבו בהתאם לרדיוס ההיקפי שיש בו צורך.

מערך מקצועי לשמירה על אתרים ומתקנים רגישים

היערכות לשמירה על אתרים ומתקנים יוצאי דופן מצריכה שילוב של פעילות פיזית עם אמצעים אלקטרוניים מתקדמים כמו מתלמות ומערכות התראה. קיים פיצול של אמצעי האבטחה והוא כולל מצד אחד מאבטחים אשר מסיירים בתוך המתקנים, ממוקמים בכניסה אליו וצופים במצלמות על כל זוויות הצילום שלהן כדי לראות אם קיימת תנועה חשודה, פעילות שאינה נורמטיבית, כשל באחת הכניסות וכו'.

מעבר לכך מתבצעים סיורים בשטח, פטרולים של רכבי אבטחה נעים בכל המרחב סביב האתר היוצא דופן או המתקן . תוואי השטח והיקפו נקבע על ידי הגורמים הביטחוניים הרלוונטיים, כמו כן תכיפותם של הסיורים.

היערכות של צוותי האבטחה

יוצאי יחידות מובחרות וחיילים קרביים של צה"ל מאיישים את עמדות המפתח במיקומים הללו, עוברים הדרכות בנושא אבטחה של מקומות ייעודיים אלו, כיוון שאופי הפעילות ודרך האבטחה אינה דומה לזו שקיימת במבנים רגילים, כמו מבני מגורים או מבני משרדים. כאן קיימת רגישות יתר לכל תנועה ולכל חשד ברמה הגבוהה ביותר.

המאבטחים עוברים מבחנים וסיווגים בטחונים בדרגה גבוהה כדי למלא תפקיד זה ורק המובחרים ביותר מבצעים אותו וזאת לאור האחריות הגבוהה ורמת הערנות לכל תרחיש ולו הקטן ביותר אשר עלול לפגוע בפעילותו של מתקן זה.

הם עוברים אימוני ירי ומבחני ירי כדי לוודא שהם כשירים לשמור על המיקומים הללו ובהתאם לצורך ולשינויים מועברים למערך האבטחה מאבטחים נוספים שעומדים בקריטריונים הגבוהים, כדי למנוע מעשים פליליים וביטחוניים שעלולים לסכן את האתר ואת עובדיו וגם ליצור השלכות ארוכות טווח על פי תחום העיסוק של המתקן.